იაკობ გოგებაშვილის ,,სამასი თავდადებული გლეხი"

გაკვეთილის  თემა
ი.გოგებაშვილის ,,სამასი  თავდადებული   გლეხი“
საგანი:
ქართული  ენა  და  ლიტერატურა
სწავლების  საფეხური  და კლასი
დაწყებითი საფეხური      მე-3  კლასი
                                                                                                                                        
მოსწავლეთარაოდენობა
17მოსწავლე
სპეციალური  საჭიროების  მქონე  1  მოსწავლე
გაკვეთილის  აქტუალობა და აღმზრდელობითი მნიშვნელობა.
მოსწავლეებს ჯერ კიდევ აქვთპრობლემები კვლევის, წიგნზედასაპრეზენტაციოპროგრამაზემუშაობისას. მოსწავლეებში პატრიოტულისულისკვეთებისგაღრმავება,სამშობლოსისტორიულიწარსულისმიმართ   დაინტერესება.
გაკვეთილის  მიზნები







----------------------
-მისაღწევი   მოდიფიცირებული მიზნები  სსმ მოსწავლესთვის
·         
·         მოსწავლეებში ისტორიულ-ლიტერატურული ტექსტების და სტატიების წაკითხვისას კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენების, მოსმენი, გაგები,გააზრების და დასკვნების გამოტანის უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბება , პერსონაჟებს დახასიათება;  ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
·       ტექსტიდან    არსებითი  ,  ზედსართავი , რიცხვითი სახელების,ზმნების  პოვნის,ამოწერის და დაჯგუფების უნარ–ჩვევების სრულყოფა.


-----------------------------------------------------------------------------------------
მოსწავლე შეძლებს ლიტერატურული    ტექსტის  მოსმენის შემდეგ დაასახელოს ნაწარმოებში მთავარი და მეორეხარისხოვანი პერსონაჟები.
შეძლოს    არსებითი  სახელების  დამარცვლა.






მისაღწევი  შედეგები    ე.ს.   მიხედვით



























-------------------------სმმ მოსწავლის   მისაღწევი  შედეგები
·         III.2  მოსწავლეს შეუძლია ლიტერატურული ტექსტის მოსმენა გაგება და მათი შინაარსის გადმოცემა. მოცემულ ტექსტში ასახული ფაქტების დასახელება,პერსონაჟებისა და საგნების დახასიათება.აჯამებს მარტივ საგანმანათლებლო ინფორმაციას.

·         III.3  მოსწავლეს შეუძლია ძირითადი ენობრივი მასალის გამოყენება

·         

·         სწორად უხამებს ზმნას სახელს პირსა და რიცხვში;

·         III.4   ფლობს კითხვის ტექნიკას.თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ და უცნობ სიტყვებს;
·         სიტყვათა ჩამონათვალში თავისუფლად მოიძიებს მასწავლებლის მიერ წაკითხულ ნაცნობ და უცნობ სიტყვებს;
·         პოულობს და ხმამაღლა, თავისუფლად კითხულობს მასწავლებლის მიერ მითითებულ ეპიზოდს ნაცნობ ტექსტში;
·         ხმამაღლა კითხულობს მცირე ზომის ტექსტებს, იცავს პაუზას სასვენ ნიშნებთან.

III.6   მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის სხვადასხვა სახისა და ჟანრის ტექსტების დამოუკიდებლად წაკითხვა და გაგება გააზრება.
ქართ.      III. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის ზოგიერთი სტრატეგიის გამოყენება.

·         ცდილობს უცნობი სიტყვების ახსნას კონტექსტის გათვალისწინებით;
·         ილუსტრაციებზე, სათაურზე დაყრდნობით გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შინაარსის     შესახებ
·         წაკითხული შინაარსის უკეთ გაგების მიზნით გონებაში, წარმოსახვაში აცოცხლებს მას

;მო




---სსსმ  მოსწავლეს  შეუძლია  ლიტერატურული ტექსტის  მოსმენის  შემდეგ  ტექსტის  შინაარსის   ირგვლივ   დასმულ  კითხვებზე  პასუხის  გაცემა, ნაწარმოებში  მოცემული  პერსონაჟების  დასახელება.ნაწარმოებში მოცემული არსებითი  სახელის  ამოცნობა


კლასის  წინარე  ცოდნა 



სსსმ მოსწავლის
წინარე  ცოდნა_____
მოსწავლეები ფლობენ წერის, კითხვის სტრატეგიებს, მსჯელობის, საკუთარი აზრისა დაფიქსირების, მართლწერის, მართლმეტყველების,პრეზენტაციის უნარებს.                            ___________________________________________________________________________________
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ტექსტის დამარცვლით წაკითხვა.   წინა  გაკვეთილებიდან    ნაცნობი    პერსონაჟების გახსენება და დასახელება,   შეუძლია    დახურულ  კითხვებზე პასუხის გაცემა.
გაკვეთილისმსვლელობადამენეჯმენტი
  • საორგანიზაციო მომენტი,მოსწავლეებისათვის გაკვეთილისთემის,მიზნისა დ შეფასებისრუბრიკისგაცნობა
  • ფაზაგამოწვევა
    • აქტივობა1.   3წთ
    • ,,დიახ     ,,არა  ბარათები
    • აქტივობისმიზანი:მოსწავლეებიშეძლებენინდივიდუალურადგამოთქვანსაკუთარიდამოკიდებულებამოცემული ფრაზის  მიმართ..
    • აქტივობისაღწერა:
    • მასწავლებელიწერსდაფაზეფრაზას  ,,გმირებიარაკვდებიან,  გმირებიგულშირჩებიან  
    •  შემდეგ სთხოვსმოსწავლეებსწაიკითხონ და      ,,დიახ“ დაა ,,არა  ბარათებისგამოყენებითდაადასტურონანუარყონწაკითხულიდაშემდეგ სიტყვიერადდაასაბუთoნთავიანთიშეხედულებები
    • სსსმმოსწავლეიყენებსბარათებს
    • აქტივობისაღწერა:მოსწავლეწაკითხვისშემდეგმხოლოდდაადასტურებსანუარყოფსმოცემულფრაზას.
    • აქტივობა2.წინარეცოდნისგააქტიურება    5  წთ
აქტივობისმიზანი:  მოსწავლეთამიერ წინა კლასებში  ნასწავლი ისტორიულ თემებზე შექმნილი ტექსტებიდან ქართველი გმირების გახსენება
    • აქტივობისაღწერა:მასწავლებელი მოსწავლეებს უსვამს კითხვებს
    • რაშეიძლებაჩაითვალოსგმირობად?
    • რაგსმენიათქართველიგმირებისშესახებ?
    • რომელბრძოლებშიისახელესთავი?
    • მოოსწავლეები პასუხობენ დასმულ კითხვებზე
    • სსსმმოსწავლეიხსენებსშესწავლილინაწარმოებებიდანგმირებსდამეფეებს.



  • 2-ფაზა;ცოდნისკონსტრუირება
  • აქტივობაN3  ტექსტზემუშაობა.. 10წთ.
    • .გოგებაშვილისსტატია  ,,სამასითავდადებულიგლეხი  
  • პრეზენტაცია   ,,პოვერ-  პოინტის’’საშუალებით. 
  • ;გოგებაშვილისსტატიის  ,,სამასითავდადებულიგლეხიმხატვრულიკითხვა  .
  • აქტივობისმიზანი:  მოსწავლეებში მოტივაციის ამაღლება, ტექსტისმოსმენის,   გაგების,გააზრების,ლექსიკურერთეულებზემუშაობისადა მიღებული ცოდნისპრაქტიკულადგამოყენების უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბება.
  • აქტივობისაღწერა:
    • მოსწავლეები,,პოვერპოინტის‘’საშუალებითეცნობიან   ,   მთავარპერსონაჟებს.ისმენენმასწავლებლისწაკითხულტექსტს.შემდეგმასკითხულობენმოსწავლეები.კითხვისას მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს უცნობისიტყვებისადაგამოთქმების მნიშვნელობას.ახალისიტყვებისუკეთგასააზრებლადმოსწავლეები ადგენენწინადადებებსანასახელებენამსიტყვისსინონიმებს და ანტონიმებს.

    • სსსმმოსწალესდავალებადეძლევაბარათზედაწერილისიტყვებისდამარცვლა.

      • აქტივობაN4
  •  

      • კითხვაპასუხი:  7წთ

      • აქტივობისმიზანი:მოსწავლეებიშეძლებენკითხვა-  პასუხისსაშუალებითტექსტისუკეთგააზრებასდადასკვნებისგამოტანას .


      • აქტივობისაღწერა:  მასწავლებელიდამოუკიდებელიაზროვნების  განვითარებისმიზნითსვამსკითხვებსსტატიიდან,მოსწავლეებიკიპასუხობენგააზრებულად.
      • რაშემოუთვალასპარსეთისმეფემერეკლემეფეს?
რატომ  შეუთვალა    ერეკლე  მეფემ  უარი?
    •                           სად   მოხდა  ბრძოლა?


    • როგორიიყოძალთაშეფარდებასპარსელებსადაქართველებსშორის
  • რაფიციდადოსამასმაარაგველმაგლეხმა?  (წავიკითხოთ    ტექსტიდან)
  • როგორშეასრულესმათთავიანთიფიცი?
  • მოთხრობაშიმთავარიაზრირომელისტრიქონითარისგადმოცემული?
  • როგორცხედავთქართველებითავდაუზოგავადიბრძოდნენ,  მაშრატომდამარცხდნენ ?
  • ვისიგმირობაგაგახსენათსამასითავდადებულიგლეხისგმირობამ?
  • რადასკვნაშეგიძლიათგამოიტანოთ?                             ქართველებისრათვისებავლინდებაამნაწარმოებში?   
  • სსმმ მოსწავლეპასუხობსდახურულკითხვას?
  • სადმოხდაბრძოლა?

  • აქტივობა6 ,, გმირისრუკა   წერითიაქტივობა7წთ

  • ჯგუფებშიმუშაობა:
  • აქტივობისმიზანი:მოსწავლეების მიერტექსტისუკეთგააზრება
  • აქტივობისაღწერა;
  • მოსწავლეები წერილობითსქემისსაშუალებითგამოყოფენორმთავარგმირსდა აღწერენმათდამახასიათებელთვისებებსდატექსტიდან მოყვანილი არგუმენტით ადასტურებენმას . სამუშაოს შესრულების შემდეგმოსწავლეებიაკეთებენპრეზენტაციას.
  • ვიდეორგოლითბრძოლისამსახველიმასალისჩვენება3წთ
  • აქტივობა  7.წყვილებშიმუშაობა 2  წთ
  • აქტივობისმიზანი:მოსწავლეების მიერ  მეტყველების ნაწილების ამოცნობა
  • აქტივობისაღწერა:მასწავლებელიურიგებსმოსწავლეებსბარათებზედაწერილტექსტს,  შემდეგავალებსამოიწერონმეტყველებისნაწილები,    მოსწავლეები წერენმეტყველების ნაწილებსდაფაზედახაზულსქემაშიდაზეპირადგანმარტავენწესების დახმარებით.

  • სსსმმოსწავლემხოლობითდამრავლობითრიცხვშიმდგარზმნებსისრისსაშუალებითუკავშირებსშესაბამისსურათებს.

    • 3  ფაზა-რეფლექსია   
  • აქტივობა  8.   5წთ-გაკვეთილისშეჯამებ:სქემა  ,, რავიცოდი,   რაგავიგე,   რამაინტერესებს
  • აქტივობისმიზანი  :  თემისშეჯამება
  • აქტივობისაღწერა:თემისშესაჯამებლადკიდევერთხელმოაგონებსმასწავლებელიმოსწავლეებს  გაკვეთილიდანსაინტერესომომენტებს.ისონი შეავსებენსქემასდაგაააკეთებენდასკვნას.
აქტივობა   9 .შეფასება2წთ
აქტივობისმიზანი: მოსწავლეთათვითდაჯერებულობისგაზრდა.მათისტიმულირებაახალიცოდნისშესაძენად.
აქტივობისაღწერა: მოსწავლეებიშეფასდებიანგანმავითარებელირუბრიკით.
აქტივობა 10.-  საშინაოდავალება.1წთ
აქტივობისმიზანი:  მოსწავლეებისთეორიულიცოდნისგანმტკიცებადაამაღლება.
აქტივობისაღწერა: პრაქტიკულიუნარ  -  ჩვევებისგანმტკიცებისმიზნითვავალებმოსწავლეებსაშინაო  დავალებაში     დაწერონ  ჩანახატი   ,,კრწანისის  ყაყაჩოები“





















კრიტერიუმები/დონეები
დაბალი
დამაკმა
ყოფილებელი

საშუალო
მაღალი
დამოუკიდებლად  კითხულობს  ტექსტს   და  იგებს   მის  შინაარს.




პასუხობს  კითხვებზე   ტექსტის   უკეთ  გასააზრებლად




გამოთქვამს  ვარაუდს  და  ამყარებს     არგუმენტით




ახასიათებს   ნაწარმოების  გმირს    და  აფასებს  მის  საქციელს







პედაგოგის   თვითშეფასება

კრიტერიუმები / ქულები

1
იშვიათად
2
ხშირად
3
ყოველთვის
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო.


V
2
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას.



V
3
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას.


V
4
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მოღწევას.


V
5
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და  აქტიურ ჩართვას  საგაკვეთილო პროცესში.


V
6
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს.

V
V
7
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები

V
8
გაკვეთილზე ისტ-ის გამოყებება  ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას


V
9
გაკვეთილი ხელს უწყობდა სააზროვნო      უნარების  განვითარებას

      V

10
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს.

V
11
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას.

V
10
გაკვეთილზე მივაღწიე დასახულ მიზანს



V






თვითრეფლექსია

·         გაკვეთილი  დაგეგმილი მქონდა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებზე  დაყრდნობით.
·         გაკვეთილის თემა, მიზანი  და აქტივობები  სრულ შესაბამისობაში  იყო.. სასწავლო გარემო ხელს უწყობდა სასწავლო პროცესს. ჩემსა და მოსწავლეებს შორის იგრძნობოდა  საქმიანი, თანამშრომლობაზე დამყარებული დამოკიდებულება. შესავალი საუბრის შემდეგ კლასს გავაცანი გაკვეთილის თემა და მიზნები.   
·         გავამახვილე ყურადღება          ორგანიზაციულ საკითხებზე.    მოსწავლეებიაქტიურად      მონაწილეობდნენ საგაკვეთილო პროცესში.  გაკვეთილზე   მოსწავლეები  კითხვებზე  პასუხობდნენ  გააზრებულად,  მაგრამ  მეტყველების   დროს ზოგჯერ უშვებდნენ  შეცდომებს,  ამიტომ  საჭიროა  მეტი ყურადღება   მივაქციო  მეტყველების  გაუმჯობესებას,  ლექსიკურ  ერთეულებზე  მუშაობას.
·         ორგანიზებულად და კარგად მოხდა  ყველა აქტივობის შესრულება, პრეზენტაციაც და შეფასებაც.   მოსწავლეები  შევაფასე   განმავითარებელი   შეფასებით.  ჩემი  აზრით  კარგი  იქნებოდა    შეფასების  დროს  უფრო  მეტად  გამომეყენებინა  სიტყვიერი  კომენტარი,   კონკრეტულად  შემეფასებინა მოსწავლის   ცოდნა.
·         გაკვეთოლზე  რესურსი  მიზნობრივად   და  ეფექტურად  იქნა   გამოყენებული,ის  ყველა  მოსწავლესათვის  ხელმისაწვდომია,რადგან  გათვალისწინებული იყო  მოსწავლეთა   ინდივიდუალური   საჭიროებებისათვის.
·         ვფიქრობ  რომ  დასახულ  მიზანს   მივაღწიეთ,  მოსწავლეთა   აბსოლიტური  უმრავლესობა    აქტიურად  მონაწილეობდნენ   საგაკვეთილო  პროცესში. გეგმაში დასახელებული  აქტივობები  შეესაბამებოდა  ესგ-თ  გეგმით  გათვალისწინებულ   აქტივობებს.



No comments:

Post a Comment